Monday 2 July 2012

                              

 KEJOHANAN 1M1S,  BALAPAN DAN PADANG SMK TAPU KALI KE 2, 2012 DAN SUKANEKA PEMUAFAKATAN PIBG.

Kejohanan Padang dan  Balapan telah diadakan pada 27 dan 28 Jun, 2012. Antara acara balapan yang diadakan ialah 100m, 200m, 400m,
4 x 200m dan 4 x 100m. Sementara bagi acara padang pula ialah lompat tinggi, lompat jauh, lontar peluru dan lempar cakera. Penyertaan dari empat buah rumah yang disertai oleh pelajar amat menggalakkan. Dari kejohanan ini pelajar-pelajar dapat menonjolkan bakat dan beberapa
orang pelajar dikesan berbakat untuk diketengahkan.
Bagi kejohanan kali ini, rumah Hijau telah diumumkan sebagai Johan Keseluruhan dengan kutipan mata mengatasi rumah sukan yang lain.
Pada 30 Jun 2012, hari Sabtu pula diadakan Sukaneka Pemuafakatan PIBG, walaupun sambutan kurang memberansangkan tetapi kemeriahan dalam acara yang disediakan tetap menghiburkan. Antara aktivti yang disediakan seperti golek tayar, tiup belon untuk kanak-kanak, rakit darat dan acara tarik tali.
Tn.Hj.Idris Ismail, Yang DiPertua PIBG meluangkan masa untuk sama-sama menjayakan sukan yang diadakan. Beliau juga turut sama melepaskan peserta dalam acara yang disertai oleh penduduk dari kampung sekitar pada hari tersebut.

No comments:

Post a Comment